czwartek, 14 maja 2015

„Święta wojna” Photo Book Of The Year 2014 na Grand Press Photo 2015


Od kilkunastu lat branżowy miesięcznik „Press” organizuje konkurs fotograficzny Grand Press Photo, w którym w kilku kategoriach nagradzane są dzieła fotoreporterów. W tym roku po raz pierwszy pojawiła się nowa kategoria - najlepsza książka fotograficzna. Parę tygodni temu zadzwonił do mnie Andrzej Skworz, naczelny miesięcznika i zapytał, czy nie wiem jakie ciekawe książki fotograficzne wyszły w 2014 w naszym kraju, czy nie mógłbym czegoś rekomendować lub zgłosić do konkursu? - Chodzi nie tylko o jakość fotografii, ale też o coś ciekawego edytorsko - rzucił.
Od razu pomyślałem o „Świętej wojnie” Wojtka Wilczyka (pisałem o niej tu - http://sliwczynski.blogspot.com/2014/12/swieta-wojna-czyli-kogo-oskarza-wojtek.html), ale głównie z powodu jakości samej fotografii, całego cyklu, tematu niż z powodu wyjątkowego projektu graficznego, czy świetnej poligrafii. Pod tym względem książka Wojtka jest dość zachowawcza. 
Tak czy inaczej - zadzwoniłem do Wojtka, żeby poinformować go tym konkursie. Widać go przekonałem, bo jego wydawnictwo Atlas Sztuki zdecydowało o wysłaniu zgłoszenia. No i dzisiaj okazało się, że było warto! Wojtek jest bardzo szczęśliwy, a ja... razem z nim! Dobry dokument zawsze się obroni.

2 komentarze: